رد کردن لینک ها

تعداد همنوردان: ۱۳ نفر

اسامی همنوردان:

آقایان:

۱- قدرت اشتری   ۲- افشین شهلا   ۳- آقازاده   ۴- ابراهیم ابویی   ۵- شاهین عابدین زاده   ۶- بهزاد شیریندلی   ۷- استاد رحمانی   ۸- فیروزیان   ۹- بهزاد فسائی   ۱۰- طاهر عابدین زاده

خانم ها:

۱- ثریا جوادی   ۲- آهو فروتن   ۳- شیده کرمی

معرفی قله :

بی شک یکی از زیباترین مناطق آذربایجان مجموعه قلل سهند است. کوه کمال که یکی از قلل سهند می باشد در انتهای مسیر روستاهای ایرانق و متنق و ثمرخزان در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز قرار گرفته است که همه این روستاها و همچنین روستاهای لیقوان و اسپراخون تقریبا در شمال این کوه قرار گرفته اند.

زیبایی این قله در زمستان به دلیل مجاورت با پیست اسکی سهند صد چندان می شود و مهمتر از همه منظره زیبایی که در کمتر کوهی وجود داد؛ مناظری از قبیل مشاهده قله سبلان، بزگوش، کوه دند، شهر تبریز، کوههای جام و سهند و قله میشو

گزارش برنامه :

شب چهارشنبه مورخ ۵ تیر از ترمینال غرب در ساعت ۲۲:۴۵ به سمت تبریز حرکت کردیم. ساعت ۷:۴۵ به ترمینال تبریز رسیدیم. هوای صبحگاهی تبریز خنک و بسیار عالی بود. دوستان عزیزتر از جان آقایان آقازاده ،شاهین و بهزاد به گروه ملحق شدند.

با مینی بوسی که از قبل هماهنگ شده بود به سمت پیست اسکی سهند و شروع برنامه قله کمال حرکت کردیم.

بین راه صبحانه را که توسط همنورد عزیزمان آقای آقازاده تدارک دیده شده بود در کنار رودخانه و زیر سایه درختان صرف کردیم. پس از رسیدن به مبدا برنامه و آمادگی و تجهیز دوستان، ساعت ۱۱ برنامه را با سرقدمی آقای آقازاده شروع نمودیم. قله کمال یکی از قله های نسبتا سبک منطقه بوده و مسیر صعود آن نیز پاکوب مشخصی دارد که از یال شمال شرقی به قله می رسد. با دو استراحت کوتاه چند دقیقه ای ساعت ۱۳:۴۵ به قله کمال رسیدیم.

به قول یکی از همنوردان بی دلیل نیست که اسم هر قله شایسته خود آن قله است. ایستادن بر روی قله کمال و دیدن مناظر بسیار زیبای آذربایجان از جمله قلل سهند و جام، روح و کمال آدمی را صیقل می بخشد. پس از استراحت و گرفتن عکسهای یادگاری از همان مسیر صعود، فرود را آغاز کردیم و ساعت ۱۶ پای مینی بوس رسیدیم. راننده محترم از قبل هندوانه خنکی را که با هماهنگی آقای آقازاده در یخچال قرار داده بود برای ما آماده نمود که پس از پایان برنامه بسیار چسبید.

بعد از صعود بسمت تبریز حرکت کردیم. به منزل همنورد خوبمان آقای شاهین عابدین زاده رفتیم. پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی، به سمت اهر و کلیبر جهت برنامه قلعه بابک حرکت کردیم.